نگيننگين، تا این لحظه: 18 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره
محمد حسینمحمد حسین، تا این لحظه: 9 سال و 1 ماه و 11 روز سن داره

نگین و محمد حسین

چگونه به دوستانمان بگوييم "نه"؟

1390/5/11 15:49
1,762 بازدید
اشتراک گذاری

چگونه به دوستانمان بگوييم "نه"؟  

 

برخي اوقـات براي شما پيش آمده كه در مـقابل خـواسته  ديگران،برخلاف ميل باطي جواب مثبت داده و درخواسـت    او را قبول كرده ايد.ممكن است جواب منفي دادن سخت  به نظر برسد ولي ما چند راه مفيد را براي رهاي شـما از   اين مـوقيعت خـاطر نشان ميكنيم. بياد داشته باشـيد كه  اگر بـخواهـيـــد كسي را از سر خود باز كنيد ممـكن است    مجبور به گفتن "دروغ  مصلحتي" شويد. دروغهايي كه ظريف و بدون ضـرر هـستند و صدمه اي را به طرف مقابل وارد نمي كنند. گاهي اوقات نيز بايد رودربايستي را كنار گذاشت و با صراحت جواب منفـي داد چون در غير اينصورت ممكن است از كار خود پشيمان  و مدتها به دليل عواقـب آن دچار مشكل و دردسرشويد. سعي كنيد قدرت "نه" گفتن را در خود تقويت نمايـيد الـبـتـه طـوري كـه باعث كدورت نشود.

 

 برقراري رابطه دوستي

 گاهي شخصي از شما درخواست رابـطه دوستـي مـي كند و مـي خــواهد كه بهترين دوست او باشيد ولي شما بدلايل مختلف مايل به اين كار نيستيد.

براي رهاي از دست او بگوييد:

وقت ندارم. به او بفهمانيد كه دوست صميمي بودن نيازمند داشتن وقت زياد و از خود گذشتگي است و شما بدليل ذيق وقت نمي توانيد از عهده اش برآييد.

مسئوليتش را نمي توانم بپذيرم. وارد شدن شخصي بعنوان يك "دوست صميمي" به زندگي باري به مسئوليتهاي فراوان شما اضافه مي كند و شما آنقدر گرفتار هستيد كه نمي توانيد آنرا قبول كنيد.

تو لايق بهترين ها هستي. به او بگوييد كه هر شــخصي لايق داشتن بهترين چيزها در زندگيش است و شما خود در حد و اندازه اي نمي بـيـنـيد كـه بتوانـيد براي او بهترين باشد.

من شخصي منزوي هستم. انزوا و ترس شـديـد از حـضور در اجتماع باعث شده كه شما نتوانيد با ديگران ارتباط برقرار كنيد تا آنجا كه حتـي حـاظر بـه شركت در مراسمات مختلف نيستيد و از آن و حشت داريد. شما بايد از اين مـورد بـه عنـوان آخـرين راه حـل استفاده كنيد و قبل از آن مطمئن شويد كه او  اطلاعي از قـابليت هاي اجتماعي شما ندارد.

مراحل بعدي كار

سخاوتمند باشيد. نپذيرفتن دوستي دليل بر تغييرات كلي رفتار شما با او نمي باشد. با او به مهرباني و گشاده رويي رفتار كنيد.

شـخص ديـگري را به او مـعرفي كنيد. او مـمكن اسـت به اين عـلت شـما را بـراي دوستي انتخاب نموده باشد كه تصور مي كرده شما بهترين و آخرين گزينه مي باشيد. افراد ديگري را براي دوستي به او پيشنهاد دهيد.

دم دستش باشيد. هر گاه متوجه شديد كه به كمك و ياري شما نياز دارد دريغ نكرده و داوطلبانه به سراغش رفته و مشكلاتش را حل نماييد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)