نگيننگين، تا این لحظه: 18 سال و 11 ماه و 8 روز سن داره
محمد حسینمحمد حسین، تا این لحظه: 9 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره

نگین و محمد حسین

جوراب‌ تنگ به پای بچه‌ آسيب مي‌رساند

1391/2/10 10:34
3,243 بازدید
اشتراک گذاری

جوراب‌هاي تنگ به پاهاي بچه‌ها آسيب مي‌رساند

اگرچه جوراب محافظ پاي كودكان است اما متخصصان متوجه شده‌اند باندهاي الاستيك مي‌تواند به پاي بچه‌ها فشار بياورد .حتماً براي شما هم پيش آمده كه متوجه قرمزي و فرورفتگي مچ پاي كودكتان در اثر كش جورابش بشويد .
لابد با خود فكر كرده‌ايد كه پوشيدن اين جوراب تنگ براي يكي دو ساعت كه به مهماني يا بيرون از منزل مي‌رويد، اشكالي ندارد.

احتمالا بعد از مدتي هم رنگ قرمز ايجاد شده خود به خود از بين رفته و شما را درتصور خود مطمئن‌تر كرده، اما مجله پوست انگلستان جديداً مقاله‌اي به چاپ رسانده كهخط بطلان بر اين تصور قديمي مي‌كشد .

 در اين مقاله كه كار محققان دانشگاه واشنگتن است، تيم تحقيقاتي اثر خطوط جوراب در پاي تعداد زيادي از نوزادان را بررسي كرده‌اند .
 
بررسي‌هاي آنها نشان مي‌دهد ممكن است قرمزي پا پس از مدتي از بين برود، اماهميشه هم اوضاع به همين سادگي ختم به خير نمي‌شود .
 

مطالعات نشان مي‌دهد ممكن است اين فرورفتگي‌ها باقي بماند. اگرچه به طور معمول اين اثر چندان جلب توجه نمي‌كند و به‌نظر يك زخم جدي و وحشتناك نمي‌آيد؛ اما واقعاآن‌قدرها هم بي‌اهميت نيست .

 اين تيم پس از بررسي بيش از يك  دو جين از اين ضايعات كه در اروپا و آمريكاگزارش شده بود، مشاهده كرد كه جوراب عامل اكثر آنها بوده است.
 
يكي از اين بيماران دختر بچه 11 ماهه‌اي بود كه در يك هفته پس از تولد با پوشيدن يك جفت  جوراب تنگ دچار اين زخمها شده‌ بود.
 

يكي از اعضاي اين تيم معتقد است: اين ضايعات خيلي وخيم نيست و نبايد مايه نگراني مادران شود، تنها كافي است كه در پوشاندن جوراب به كودكشان توجه داشته باشند كه تنگ نبوده و كش آن محكم نباشد .البته از آنجايي كه اين وضعيت به تازگي شناخته شده و نظر پژوهشگران تازه به آن جلب شده، محققان هنوز در مورد دائمي يا موقتي بودن اين حالت در پوست پاي بچه‌ها مطمئن نيستند .

 پژوهش‌ها در اين باره ادامه دارد تا سير پيشرفت و عوارض احتمالي اين نوع ضايعات پوستي را در پاي بچه‌ها بهتر و دقيق‌تر نشان دهد.
 

به اين ترتيب پزشكان خواهند توانست اين ضايعات را از وضعيت‌هاي مشابه و گمراه كننده‌اي كه ناشي از نقص عضو است، افتراق دهند و در صورت بروز مشكلات جدي‌تر، به موقع اقدامات درماني را انجام دهند .

 اما نتايج تحقيقات تا همين‌جا مي‌تواند يك هشدار محسوب شود. چرا كه درمان ضايعات پوستي ممكن است به همين راحتي‌ها نباشد، اما پيشگيري از آن مطمئنا راحت‌ترين راه براي والدين است .
 
به همين علت به والدين توصيه مي‌شود هنگام جوراب پوشاندن به كودك‌شان به‌خصوص دردوران نوزادي و شيرخواري، مطمئن شوند كه بين پوست كودك و كش جوراب، فاصله كافي هست!علاوه بر اين متخصصان معتقدند جورابهاي نخي بهتر از پلاستيكي است و اثر كمتريبه جا مي‌گذارند  .
 با اين حال احتمال دارد كه در صورت افراط پدر و مادرها در استفاده از اين نوع جوراب‌هاي آزاردهنده، پاي كودكان دچار مشكلات وخيم‌تري مانند ضايعات قارچي وباكتريايي و التهابي شود.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان علی خوشتیپ
10 اردیبهشت 91 11:55
سلام بابای نگین مهربان
خیلی خیلیییییییییی ممنون بابت راهنماییتون.مشکلم حل شد


سلام.خواهش ميكنم كاري نكردم . از اينكه تونستم براتون كار ناچيزي كرده باشم و براتون مفيد بوده خوشحالم.هميشه موفق و سلامت باشيد.
مامان احسان
10 اردیبهشت 91 13:59
ممنون از پستهای مفیدتون


سلام . منم از حضور و اظهار لطفتون ممنونم.